Coachingowy styl zarządzania od wielu lat jest wdrażany we wszystkich organizacjach. Problem jednak polega na tym, że choć zdecydowana większość menedżerów nie zaprzecza pozytywnym wartościom coachingu, to jednak wielu menedżerów (zwłaszcza sił sprzedaży) podchodzi do niego z rezerwą.

Marshall Goldsmitha autor książki „What Got You Here Won’t Get You There” zwraca uwagę, że feedback bardzo często kojarzy się menedżerom z „męczeniem kota” i narzędziem wywołującym niepotrzebne napięcia. Nic więc dziwnego że wielu menedżerów stara się omijać lub redukować do minimum takie sytuacje. Zwraca uwagę, że menedżerom powinno przede wszystkim zależeć na wyznaczaniu jednoznacznych oczekiwań na PRZYSZŁOŚĆ. Ocena nie powinna służyć ocenie, lecz zmianie zachowań w przyszłości.

Podczas tych warsztatów zwracamy na różnice pomiędzy klasycznym coachingiem a sytuacjami, w których jak najszybciej trzeba przejść do działania (feedforward) oraz omawiamy różne sytuacje, w których każde z tych narzędzi można stosować.


Podziel się