Ludzie systematycznie zadają pytanie „po co robić nowe rzeczy?”. Zdaniem J. Bezosa to dobre pytanie jednak u jego podłoża tkwi coś, co sprawia że tak trudno firmom podjąć nowe inicjatywy. Trudności te pojawiają się dlatego, że nawet kiedy nowe przedsięwzięcie odniesie sukces, to musi minąć sporo czasu zanim zacznie ono przynosić znaczący wpływ na ekonomikę firmy. Bezos twierdzi, że z jego doświadczenia potrzeba około pięciu do siedmiu lat, aby nowe przedsięwzięcie zaczęło mieć znaczący wpływ.

…Zdaniem Bezosa największym błędem strategicznym jest tzw. błąd zaniechania a nie błędy wynikające z dokonanych czynów. To taki rodzaj błędów, za które firmy nigdy nie czują się odpowiedzialne – sytuacje, w których były w stanie coś dostrzec i zadziałać, miały zdolności i kompetencje, lub mogły je nabyć, a jednak tego nie zrobiły. Jak uniknąć?  Na pytanie „po co to robić?” odpowiedzieć „dlaczego nie?”.

Źródło: Harvard Business Review Polska


Podziel się