Fragment wypowiedzi Roberta Bowling, jednego z głównych twórców bardzo popularnej gry komputerowej „Call of Duty”.

Bowling: „Pracowałem nad Call of Duty przez siedem lat w firmie, która jest jednym z największych wydawców na rynku. Mając za sobą tyle doświadczenia dokładnie wiesz czego nie chcesz jako developer. Uczysz się wiele, dowiadujesz się co czyni daną markę popularną i co pomaga jej odnieść sukces, to są świetne lekcje. A najważniejszą ich częścią są te momenty, w których mówisz sobie: 'Ok, to tak nie działa. W ten sposób się tego nie robi.' „

„Uczysz się, że to wszystko co robisz musi być kreatywne. Wszystko co tworzysz jest wielowymiarowe. Potrzebuje emocji, pasji, ludzi, którzy są szczęśliwi – bo jeśli nie są, to się odbije na jakości produktu. Dlatego w Robotoki skupiamy się najpierw na kreatywności, a dopiero potem na wszystkim innym. Nie jesteśmy skupieni na samym projekcie, ale na zespole, który go tworzy. Jeśli nasz team będzie zadowolony z tego, co robi, projekt będzie sukcesem.”

„Nie ważne co się dzieje, nie możesz pozwolić, by kwestie biznesowe były dla ciebie ważniejsze, niż kreatywność. Ogłosiliśmy, że tworzymy Robotoki i myślę sobie – ok, wykładam na to kasę ze swojej własnej kieszeni i mnie na to stać, więc nasze studio nie będzie aż tak 'biznesocentryczne'. Chodzi mi o to, że to nie jest kasa kogoś innego, więc nie martwimy się, że stracimy sponsora. Robimy to z własnej kieszeni i na własną odpowiedzialność, więc możemy sami decydować o tym, jak będzie wyglądało nasze studio.”


Podziel się