Azymut na trudne rozmowy

Jak rozmawiać w sytuacjach zapalnych?

Istotne kwestie, kontrowersyjne decyzje, silne emocje, różni ludzie, rozbieżne stanowiska… W organizacjach zwykło się nazywać je „trudnymi rozmowami”. Często w trakcie takich rozmów jesteśmy rozdarci między oczekiwanym efektem rozmowy a jej formą i wpływem na relację z rozmówcą. Zdarza się, że z powodu chęci utrzymania dobrej relacji albo nie osiągamy założonych celów rozmowy, albo osiągamy je, ale zaburzona współpraca wpływa negatywnie na atmosferę w zespole i obniża zaangażowanie pracowników.

Henry Cloud w książce „Integralność” pisze: „Ślad to rezultat, który po nas zostaje… ślad nie kłamie, jest jaki jest, niezależnie jak bardzo chcemy wyjaśnić albo usprawiedliwić to czym jest nasz ślad. Jest tym, co zostawiamy po sobie, zapisem w naszym osobistym archiwum”. Ważne więc jest, żeby niezależnie od tematu, ślad pozostawiany przez rozmowę był motywującym doświadczeniem. Dlatego przygotowaliśmy intensywny praktyczny trening trudnych rozmów skoncentrowany na:

sposobach wykorzystania siły dialogu do wypracowania rezultatów,

poznaniu sprawdzonych ścieżek dojścia do porozumienia,

prowadzeniu rozmowy w duchu „trzeciej alternatywy”,

metodach wychodzenia z gier komunikacyjnych,

sposobach okiełznania emocji podczas dyskusji,

zgłębieniu tajników mocnych pytań,

porównaniu efektów rozmów w języku „szakala” i „żyrafy”,

odkrywaniu „drugiego dna” w powszechnie stosowanych komunikatach,

utrwaleniu dobrych nawyków komunikacyjnych,

a przede wszystkim przetrenowaniu wybranych przez Ciebie sytuacji.

Szkolenie dostępne jest w 6-godzinnej wersji stacjonarnej bądź 3,5-godzinnej wersji online.

Jeśli wolisz zadzwonić niż pisać, zapraszamy do kontaktu!

Joanna Wojewnik 602 206 229, Jakub Banasiak 504 024 455


Podziel się